PENGURUSAN KURIKULUM BILIK DARJAH KPF4023 PENSYARAH : PROF. DR. ZAINI BIN ABDULLAH KUMPULAN 2 TAJUK : TEORI KURIKULUM BILIK DARJAH NAMA AHLI KUMPULAN 2: NOR AZIZAH BINTI IBRAHIM L20212012142 NOOR EZZAH BINTI CHE HAMID L20212012094 FATIN HANANI BINTI HANAFI L20212012050
PERBANDINGAN APLIKASI TEORI PEMBELAJARAN DALAM KURIKULUM BILIK DARJAH Ciri-ciri Teori pembelajaran behaviorisme Teori pembelajaran kognitivisme Teori pembelajaran konstruktivisme Objektif pembelajaran Guru tentukan keperluan, pengetahuan, kemahiran dan perilaku murid. Guru menyediakan rujukan keperluan, murid mempelajari melalui modul skema. Murid menerima pengetahuan sendiri berdasarkan pengetahuan sedia ada. Isi pembelajaran Membina kompetensi dan penguasaan pelbagai kemahiran mengikut objektif yang telah ditetapkan. Murid belajar menggunakan skema contoh yang dinyatakan oleh guru. Pengetahuan mengenai topik adalah dibina sendiri oleh murid dibantu oleh pemantauan guru. Pendekatan pengajaran dan pembelajaran Berpusatkan guru Berpusatkan murid
Comments
Post a Comment